...

6 Tools om digitale bestanden te maken en beheren

Kan jij altijd overal bij je digitale bestanden of ben je ze altijd kwijt? Ik ben zelf altijd groot voorstander van efficiëntie, zeker als het aankomt op bestanden. Als ik weer eens hoor dat iemand een belangrijk bestand is kwijtgeraakt vind ik dat zo zonde. Het is namelijk totaal niet nodig! Daarom deel ik graag 6 tools om digitale bestanden te maken en te beheren. 

Digitale bestanden maken

Google Drive

google-drive-ondernemertool

Mijn persoonlijke favoriet voor digitale bestanden maken is Google Drive. Ik maak er zelf al jaren gebruik van omdat het zo eenvoudig werkt. Het is gratis te gebruiken tot een opslag van 15GB, dus daar kan je wel even mee vooruit. 

Ik vind het zelf ontzettend fijn dat je met meerdere mensen tegelijk in hetzelfde document kunt werken. Of je nou een tekstdocument maakt, een presentatie, spreadsheet, formulier of een ander soort document: het wordt allemaal direct opgeslagen en gedeeld met de anderen. 

Als je geen Office hebt is het ook ideaal om Google Drive te gebruiken omdat je dan wel dezelfde type bestanden kunt maken, maar dan in je browser. Je hebt enkel een Google account nodig om Google Drive en alle andere apps van ze te gebruiken.

Kosten: gratis tot 15GB, daarna krijg je al 100GB voor maar €19,99 per jaar.

Bekijk Google Drive hier.

Office 365

Digitale-bestanden-Office365-Ondernemertool

Office 365 is de meest bekende tool om bestanden te maken, maar ze bieden tegenwoordig ook een online versie aan. Vroeger had je de programma’s en bestanden enkel lokaal op je computer staan, nu maak je eenvoudig digitale bestanden.

Met Office 365 krijg je toegang tot de bekende Word, Excel, PowerPoint en vele andere programma’s van Windows Office. Wel verschilt het per type abonnement dat je hebt welke programma’s je kunt gebruiken en of deze ook digitaal zijn.

Kosten: 1 persoon 1 TB opslag: €69 per jaar of €7 per maand.

Bekijk Office 365 hier.

Notion

Een andere fijne tool om te gebruiken is Notion. Het is niet een traditionele tool voor bestanden zoals Google Drive en Office 365, maar je kunt er wel heel veel verschillende kanten mee op.

Je kunt Notion ook wel zien als een heel uitgebreide notitie app waar je ook bestanden aan kunt koppelen. Het fijne aan Notion vind ik dat je het zo kan maken als je zelf wilt. Ze bieden diverse weergaves aan, zoals een lijst, kalender of kaarten. Notion wordt constant gesynchroniseerd waardoor je ook heel goed met anderen erin kunt samenwerken. Koppel een bestand, link of andere tool en je kunt ontzettend veel kanten op met Notion!

Kosten: gratis als je het in je eentje wilt gebruiken, onbeperkt aantal pagina’s en met 5 mensen delen. Vanaf $4 per maand kan je onbeperkt bestanden uploaden en met onbeperkte aantal mensen delen.

Bekijk Notion hier.

Digitale bestanden beheren en delen

Dropbox

Digitale-bestanden-Dropbox-Ondernemertool

Wil je op een hele makkelijke manier je digitale bestanden overzichtelijk beheren en delen met anderen? Dan is Dropbox ideaal.

Je kunt verschillende mapjes maken om daarin je documenten op te slaan. Per mapje en document kan je weer instellen met wie je het wilt delen.

Als iedereen vanuit Dropbox aan een bestand werkt, kunnen ook anderen direct deze bewerkingen zien. Je digitale bestanden worden met Dropbox automatisch gesynchroniseerd met andere apparaten en er worden ook direct back-ups gemaakt. Raak dus nooit meer je bestanden kwijt dankzij Dropbox!

Kosten: gratis tot 2GB, daarna vanaf €9,99 per maand bij jaarlijks betalen.

Bekijk Dropbox hier.

OneDrive

Heb je een abonnement bij Office 365? Dan kan je ook direct gebruik maken van OneDrive! Ook zonder abonnement bij Office 365 kan je gebruik maken van OneDrive. 

Het werkt hetzelfde als Dropbox, dus je kunt eenvoudig foto’s en bestanden opslaan op je persoonlijke opslag. Vervolgens kan je deze digitale bestanden delen met anderen om samen te werken. OneDrive zorgt ook automatisch voor synchronisatie tussen je andere apparaten, dus je hoeft nooit meer je bestanden kwijt te zijn!

Kosten: gratis tot 5GB, daarna neem je een office 365 abonnement.

Bekijk OneDrive hier.

WeTransfer

Als we het hebben over het delen van digitale bestanden mag WeTransfer in mijn ogen niet ontbreken. Ik vind het zelf een ideale tool om grote bestanden naar anderen te sturen. Of je het nou naar 1 iemand wil sturen of een hele club, WeTransfer werkt ideaal!

Upload gratis bestanden tot 2GB, maak een link die je zelf stuurt of laat WeTransfer automatisch een mail sturen naar de ontvanger(s). Je ontvangt vanzelf een melding zodra de bestanden zijn gedownload en ze zijn 7 dagen te downloaden. Nooit meer gedoe met grote digitale bestanden te versturen per mail!

Kosten: je kunt gratis tot 2GB sturen, daarna heb je pro nodig van €10 per maand per persoon bij jaarlijks betalen.

Bekijk WeTransfer hier.

En nu?

In deze digitale wereld kan je niet zonder een handige tool om je digitale bestanden te maken en te delen. Maken kan eenvoudig met Google Drive, Office 365 of Notion. Wil je je bestanden eenvoudig beheren en delen? Dat kan ook met dezelfde tools maar ook met Dropbox, OneDrive en WeTransfer. Maak het jezelf zo eenvoudig mogelijk en raak nooit meer een bestand kwijt!

Gegevens

Ondernemertool.nl

Laan van Nieuw-Guinea 64 A
3531JM Utrecht